Drobečková navigace

Spotřebitelé ve Švédsku letos v rámci nezávislé studie Sustainable Brand Index již počtvrté v řadě zvolili Fjällräven nejudržitelnější značkou v kategorii „Oděvní a módní značky“. Tato největší evropská studie každoročně analyzuje, jak spotřebitelé vnímají značky v souvislosti s udržitelností. Letos se do studie zapojilo 80 000 spotřebitelů, 8 zemí a 1 600 značek z 36 různých odvětví.

Společnost Fjällräven byla založena v roce 1960 a svou celosvětovou oblibu si získala výrobou outdoorového oblečení a vybavení se zaměřením na odolnost, funkčnost a udržitelnost. „Naší vizí je být nejudržitelnější a nejkvalitnější outdoorovou značkou na světě. Proto nás těší, že spotřebitelé důvěřují značce Fjällräven i našemu úsilí o udržitelné inovace a přísným předpisům, kterými stanovujeme nové standardy udržitelnosti,“ říká Martin Axelhed, generální ředitel společnosti Fjällräven. „Je známo, že švédští spotřebitelé přikládají udržitelnosti obzvláště vysokou hodnotu, takže uznání jako přední značky v oboru dokazuje, že jdeme správným směrem.“

Udržitelnost ve Fjällräven

Jedním z nejvíce podceňovaných, ale zároveň nejdůležitějších aspektů udržitelnosti je dlouhá životnost. Společnost Fjällräven je známá tím, že navrhuje nadčasové oblečení a vybavení pro celoživotní nošení, přičemž používá materiály, které jsou pevné, odolné a snadno opravitelné. Svou celosvětovou komunitu outdoorových nadšenců také vzdělává v tom, jak se o své vybavení starat.

PFC

Již v roce 2011 vyvinula společnost Fjällräven svůj první voděodolný hardshellový materiál Eco-Shell, který byl vyroben bez použití škodlivých fluorokarbonů (PFC) v impregnaci DWR. Ve stejnou dobu začala značka také vzdělávat své zákazníky a informovat je o tom, jak mohou své shellové oděvy znovu impregnovat bez použití PFC. Do roku 2015 společnost postupně vyřadila veškerou impregnaci s PFC v celém svém sortimentu – od oblečení přes batohy až po stany. 

Peří s dohledatelným původem

Pokud jde o materiály živočišného původu, klíčovou součástí přístupu společnosti Fjällräven k udržitelnosti je dohledatelnost jejich původu. Fjällräven slib Down Promise týkající se peří zaručuje 100% dohledatelnost původu peří a jeho etické získávání. Nejvyšší prioritou je pro Fjällräven blaho zvířat, těsně následované vysokou kvalitou peří.

Vlna s dohledatelným původem

Vlna je dalším materiálem živočišného původu, který společnost Fjällräven při výrobě používá. Stejně jako u peří je i u vlny pro Fjällräven důležitý její původ a způsob, jakým je zacházeno se zvířaty. Dnes značka spolupracuje s novozélandskou společností ZQ Wool, která akredituje farmy na Novém Zélandu a v Austrálii, spolupracuje s nimi, zajišťuje dodávky vlny a ručí za její kvalitu. Fjällräven je největším odběratelem vlny z etických zdrojů s certifikací ZQRX. Ve srovnání s vlnou s certifikací ZQ, zaměřující se na dobré životní podmínky zvířat a ekologickou i ekonomickou udržitelnost, vytváří ZQRX také standard pro holisticky řízené zemědělské postupy, které pomáhají zlepšovat kvalitu půdy a vázat oxid uhličitý.

Využití přebytků z výroby

Z přebytků a zbytků materiálu z výroby vytváří Fjällräven limitovanou kolekci Samlaren, což je švédský výraz pro „sběratele“, a poukazuje tak na to, že lze vědomým a udržitelným způsobem znovu využívat zdroje, které jsou prvotně považovány za odpad, a přetvořit je v nový, zajímavý kousek. Novinky z letošní limitované kolekce Samlaren představí značka Fjällräven před létem.